fredag 11. mai 2012

Første økonomistatus

Da har jeg oppdatert bloggen med tre nye sider - en for min økonomiske bakgrunn (som ikke er noe å skryte av), en hvor jeg presenterer mine mål og en for status på måloppnåelse.

Totalt sett er status per i dag følgende:

Lønn per år (brutto):         502 000 kroner
   
Bufferkonto:                     10 296 kroner
BSU:                                46 974 kroner
Oppsparte midler totalt:   57 270 kroner

Boliglån:                           439 328 kroner
Studielån:                         457 496 kroner
Rentefri gjeld:                     33 908 kroner
Total gjeld:                        930 732 kroner


Verdi leilighet (min andel): 500 000 kroner

Formue =  - 373 462 kroner


Satser på å oppdatere dette 1-2 ganger i året.
Et langsiktig mål er definitivt å komme i pluss på formue.
Ser man bort i fra økning/fall i boligverdi estimerer jeg å nå det målet i løpet av 4-5 år, kanskje raskere.
Hvordan jeg har planer om å nå målet kommer jeg tilbake til.


Først skal jeg fokusere på hvordan jeg har kommet meg ut av luksusfellen, slik at andre kan følge samme oppskrift, for den virker, der har jeg selv bevist. Og den virker nesten uavhengig av hvor mye man tjener, og det er faktisk veldig enkelt!
Lei av å føle det slik?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer modereres pga veldig mye spam og reklame.