fredag 31. august 2012

Mulig kupp - 9 kg vaskepulver

I går kom jeg over tilbud på Omo hos Europris.
4,5 kg for 99,99.
Så jeg kjøpte to, og følte meg rett nok litt merkelig i det jeg drasset med meg nesten 10 kg vaskepulver hjem. Men nå slipper jeg å tenke på vaskepulver på en stund ;) Om det er det billigste man får er jeg usikker på (av Omo altså), jeg vet vi tidligere har kjøpt 3 x 1,17 kg for 100,- Og har syntes det var billig. Dette gir ca 1 kg mer for samme prisen.

Det er viktig å tenke kilopris ved slike tilbud, for å finne ut hva som faktisk er billig og hva som ikke egentlig er det. Coop Extra har også tilbud på Omo nå, 2 x 0.675 kg for 50, dvs 2,7 kg for 100,-. Kilopris på 37 kr. Europris har nå en kilopris på 22 kroner. Betydlig billigere, samme produkt.

Tilsvarende gjelder alt annet, jeg ser knapt nok på prislappen når jeg sammenlikner mer, jeg sammenlikner kun kilopris. Noe de aller fleste butikker er flinke med å oppgi. Det er ikke alltid jeg velger det billigste, men veldig sjelden jeg har behov for den dyreste!! Er det flere enn meg som har sett kiloprisen på tannkrem?? Det gjorde jeg i går, kjøpte en av de rimeligste (Zendium), bare 283 kr pr kg. Colgate og Solidox lå på rundt 350 kr pr kg. Føles annerledes enn å sammenlikne 23 kr mot 28 kr, for det er uansett småpenger. Og heldigvis går det ikke kilovis med tannkrem årlig heller ;)

Jeg har satt i gang mitt eget lille dopapirprosjekt. For det er en av tingene jeg synes er utrolig vanskelig å sammenlikne. Antall meter per rull varierer, antall ruller i pakken varierer osv osv. Noen blir fort tomme, andre varer lenge. Men hva av det er egentlig billigst? Det har jeg planer om å finne ut etterhvert. Sært, men sant! Sist vi kjøpte var det tilbud i Sverige på familypack, betaler 8 øre per meter dopapir for det vi har nå. Det tror jeg er billig. Det er irriterende at det skal være vanskelig å sammenlikne, for kanskje er det sånn at de billigste pakkene også har færrest meter, og kanskje er de ikke egentlig billigst allikevel?

Og tilbudet på vaskepulver varer til og med i morgen, 1/9.
Det er litt "løp og kjøp" over dette faktisk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer modereres pga veldig mye spam og reklame.