torsdag 13. desember 2012

Januar er sikret

Som planlagt så er desemberlønn nå trygt plassert på sparekonto uten tilknyttet kort. Der skal den få stå og godgjøre seg frem til rundt nyttår. Det er artig å se så mye penger på sparekontoen da! Litt synd mye av det skal dekke januar-utgiftene. Men jeg gleder meg til den dagen det står så mye på konto helt reelt!! :)

Det gjelder å passe på pengene!
Farer truer fra alle kanter, særlig rundt jul.
Ute av syne, ute av sinn. Vel, ute av syne i hvertfall! Og i trygghet for små bankkontotyver som på mystisk vis sørger for at januar blir uutholdelig lang.

Det som ikke er like morsomt er selvsagt å ta konsekvensene av å ha shoppet bort endel penger på tur. Det innebærer at jeg nå må sette mer av desembers overskudd inn på sparekonto for å nå årets siste mål, 50.000 på bufferkontoen. Jeg hadde planer om å gi en liten julegave til Ingvar Kamprad (Ikea), men den blir mindre enn jeg hadde trodd. Men, sånn er det når jeg allerede har shoppet andre ting. Allikevel blir det endelig, ett år etter innflytting, garderobeskap i gangen! Små gleder ;)

Så hvis januar har en tendens til å bli lang grunnet langt mellom lønningene kan du følge mitt tips, sett den vanlige lønna på sparekonto og utbetal til deg selv på lønningsdag som vanlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer modereres pga veldig mye spam og reklame.