torsdag 6. mars 2014

Kjøpt feil fond!

Jada, sånn kan det gå når man er fersking på fondshandel og ikke egentlig tar seg helt tid til å se nøye nok på saker og ting. Det viste seg nemlig at jeg hadde kjøpt feil fond. Ikke rart jeg synes det gikk overraskende dårlig!

Jeg skulle jo kjøpe DNB Global Index, etter anbefaling i Dine Penger. Men klarte tydeligvis å kjøpe et annet indeksfond fra DNB. Oppdaget feilen da mannen så på kontoene våre samtidig og lurte på hvorfor i all verden jeg ikke hadde kjøpt global index.

Så nå har jeg fikset det, byttet fond. Tapte litt på det, men siden jeg er så utrolig fersking i dette så føler jeg det absolutt tryggest å holde meg til det som er anbefalt fra andre hold, heller enn mine egne feilkjøp. Ble et par hundre kroner i minus, men nå er jeg på trygg grunn igjen og forhåpentligvis blir det litt avkastning fremover!

Noen småfeil må man vel regne med når noe er såpass nytt for meg som dette er :)
Har litt småpenger der inne som ikke er krise å tape, det er også lurt i starten ser det ut til!


1 kommentar:

  1. Lykke til! Tipper saldoen der kommer til å se veldig pen ut om en 20-30 år! :)

    SvarSlett

Kommentarer modereres pga veldig mye spam og reklame.