fredag 14. oktober 2016

Ny vaskemaskin

Da er det straks bare én uke igjen til siste flyttelass skal av sted... Nå er jeg veldig klar for å bli ferdig med dette! Vi har igjen endt opp med å ta hele flyttingen selv. Mest fordi vi har overlappet og hatt veldig godt tid til å flytte. Selvsagt koster kjøringen litt, men neppe så mye som om vi skulle leid inn flyttebyrå. Henger låner vi nemlig gratis av min far, og stasjonsvognen kommer til sin rett. Og nå må jeg si vi har blitt ganske flinke til å ikke ha alt for mye. Synes faktisk vi har overraskende lite greier å flytte på nå. Og den trenden skal vi fortsette i nytt hus!

Men, en ting skapte utfordring, nemlig vaskemaskinen. Da vi ikke har noen sterke nok til å flytte den ned tre etasjer og så inn og opp i andre etasje i det nye huset. Slik krever spesialutstyr og rygg som holder for å si det sånn. Så vi innhentet tilbud på flytting av maskinen og noen av de litt større og tyngre tingene her. Eneste tilbud som kom inn var på over 6000 kroner, og det egentlig bare for å flytte vaskemaskinen.

Så hva gjør vi? Jo, vi selger vaskemaskinen vår til hun som har kjøpt leiligheten, for 2000 kroner. Så kjøpte vi ny vaskemaskin i stedet, for 5200 kroner inkl levering. Med andre ord betalte vi da 3200 kroner for å løse vaskemaskinproblemet og får helt ny maskin i stedet for å ta med den gamle. Den får vi da levert og båret inn i nytt hus. Alt dette billigere enn å bestille flytting av maskinen.

Så da ble det litt uplanlagt ny vaskemaskin gitt. Og nå, etter alle disse år, kjøper vi oss også tørketrommel. Det er luksus det! Vi hadde jo lyst på da vi flyttet hit for snart 5 år siden, men tok oss ikke råd den gangen. Nå er ståa en ganske annen og vi synes det kan være verdt noen kroner. Mistenker at det bare blir mer og mer praktisk etterhvert som vesla vokser til.

Ja, vi kunne sikkert funnet ting billig på finn.no, men synes ikke prisen var verre enn at det er greit å betale for 5 års reklamasjonstid blant annet. Og vaskemaskin må bæres om den skal kjøpes brukt, da kunne vi like gjerne fått med oss vår egen. Tenk å ikke kjenne noen sterke karer med bærestropper, haha.

Men uansett, bedre å betale for ny vaskemaskin levert enn å betale for flytting av den gamle syntes vi :)

Nå sitter jeg på kjøkkenet med kaffe og ser den første snøen falle, vesla sover søtt sin morgendupp. Litt vemodig å skulle flytte kjenner jeg på nå, men samtidig gleder jeg meg til kortere vei til jobben i Oslo,og generelt kortere vei til med sentrale strøk. Og ikke minst til å ikke lenger bære barnevogn opp og ned tre etasjer...Nå skal det bli godt å komme på bakkeplan!

God helg til mine lesere, jeg lover å komme mye sterkere tilbake på bloggen bare flyttingen er unnagjort og vi har kommet litt i hus :)

2 kommentarer:

  1. Hva slags vaskemaskin ble det?

    SvarSlett
  2. Jeg har heller ikke hatt tørketrommel før nå, og elsker det. Med baby i hus blir det mye klesvask! Spesielt med tøybleie-baby.. Og håndklærne blir jo så myke. Skikkelig luksus, ja :-) Og når jeg ser hvor mye vann vi må tømme er jeg glad ikke alt tørkes på stativ og bidrar til høy luktfuktighet i leiligheten!

    SvarSlett

Kommentarer modereres pga veldig mye spam og reklame.